Hubneme do plavek 1/3

Většinu z nás trápí nadváha či dokonce obezita a je nám to nepříjemné. Zde najdete část řešení vašeho problému a dojde vám, že není potřeba drastických diet nebo čtyřhodinového „makání“ v posilovně. Připravila jsem pro vás pár rad a zajímavých věcí o hubnutí. Tady jsou.

1. Chodit, chodit a chodit

chůze

Chůze je jednoduchý sport, při kterém se příliš nezapotíte. Chůze je velice zdravá a tvaruje naše tělo. Pokud každý den ujdete 10 000 kroků, spálíte snídani, svačinu i oběd. To je přeci hezké, ne? Takže až se budete chystat do školy, řekněte rodičům, že se místo svezení autem radši projdete; anebo nahraďte Facebook procházkou s přáteli.

2. Neomezujte se!

jééé

Mnoho z diet a programů na hubnutí vás nutí se nějak omezovat (menší porce, méně kalorii, jen zelenina atd.). Řeknu vám to na rovinu: Tohle nemá smysl. Je to naprosto zbytečné a mohlo by to uškodit. Nejlepší je jíst po třech hodinách. Proč zrovna tři? Protože po třech hodinách náš organismus spálí většinu energie a složek, které jsme předtím snědli, navíc je to naprosto logické. Takže:

  1. Jíst po třech hodinách.
  2. Jíst vyvážený poměr potravin a jejich složek (nevyjímaje cukry, tuky a sacharidy).
  3. Jíme i očima! Před snědením si jídlo hezky naservírujte a upravte a chvilku ho „jezte“ očima.

3. Nebuďte na to sami

společně

Když hubnete sami, není to úplně příjemné (to znám i z vlastních zkušeností). Cukrárnu vidíte před očima a jít si zacvičit nebo se projít samotným se vám také moc nechce. Najděte si parťáka na hubnutí, který vám pomůže a bude hubnout s vámi. Budete společně chodit na procházku, do fitka a popovídáte si o vašich představách, cílech a jak to zvládnout. Uvidíte, že s parťákem to půjde všechno snadněji.

4. Dodržujte pitný režim

voda v petce

Nezapomínejte na pravidelný přísun tekutin. Dehydrované tělo paradoxně zadržuje více vody a nejen, že se můžete cítit nafouklí, ale dlouhodobý nedostatek tekutin může navíc způsobit i závažnější poruchy organismu a zpomalení metabolismu.

5. Bavte se!

smích

Pokud chcete, aby se hubnutí stalo přirozenou součástí vašeho života, přestaňte se jím stresovat a začněte se bavit! Vyberte si tedy takovou sportovní aktivitu, která vás jen tak neomrzí. Ať jde o hubnutí, tvarování postavy či zejména u chlapců o nabírání svalové hmoty, průběhem tohoto procesu byste se měli bavit, ne se jím stresovat! Např. si pusťte pěknou písničku, nebo si při cvičení na rotopedu (pokud ho máte doma) pusťte televizi.

6. Odpočívejte

hají

Nezapomínejte ani na to, jak důležitý je odpočinek. Ten je totiž vedle kvalitní stravy a pravidelného pohybu také součástí receptu, jak docílit vysněné postavy. Sami nejlépe víte, v jakém rozpoložení jste, pokud se pořád jen učíte a pak jdete cvičit. Postupně dochází ke ztrátě výkonnosti a činnosti, které jste dříve měli hotové hned, pak pracně vykonáváte mnohem delší dobu. Vypněte a nechte zregenerovat jak tělo, tak mysl!

7. Cvičte

posilka

Bez pohybu se to ale rozhodně neobejde. Správná fyzická aktivita vám dodá nejenom energii a zaplaví tělo endorfiny, ale podstatně urychlí i snahu obléknout si „motivační“ kalhoty. Při redukci hmotnosti je důležité vybrat vhodný správný sport a intenzitu. V dalším díle hubnutí do plavek vám napíšu nekolik cviků a výzev, které jsou k hubnutí nezbytné.

 

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *